ویژگی های قرآن در خطبه ی 176 نهج البلاغه
قرآن شراب طهور

   آگاه باشید همانا این قرآن پند دهنده‏ اى است كه نمى ‏فریبد، و هدایت كننده‏ اى است كه گمراه نمى‏ سازد، و سخنگویى است كه هرگز دروغ نمى ‏گوید.

كسى با قرآن همنشین نشد مگر آن كه بر او افزود یا از او كاست، در هدایت او افزود و از كور دلى و گمراهى ‏اش كاست.

آگاه باشید كسى با داشتن قرآن، نیازى ندارد و بدون قرآن بى نیاز نخواهد بود. پس درمان خود را از قرآن بخواهید، و در سختى‏ ها از قرآن یارى بطلبید، كه در قرآن درمان بزرگ‏ترین بیمارى‏ ها یعنى كفر و نفاق و سركشى و گمراهى است، پس به وسیله قرآن خواسته‏ هاى خود را از خدا بخواهید،

و با دوستى قرآن به خدا روى آورید، و به وسیله قرآن از خلق خدا چیزى نخواهید، زیرا وسیله‏ اى براى تقرّب بندگان به خدا، بهتر از قرآن وجود ندارد.
آگاه باشید، كه شفاعت قرآن پذیرفته، و سخنش تصدیق مى ‏گردد، آن كس كه در قیامت، قرآن شفاعتش كند بخشوده مى‏ شود، و آن كس كه قرآن از او شكایت كند محكوم است،

در روز قیامت ندا دهنده‏اى بانگ مى ‏زند كه:  «آگاه باشید امروز هر كس گرفتار بذرى است كه كاشته و عملى است كه انجام داده، جز اعمال منطبق با قرآن» پس شما در شمار عمل كنندگان به قرآن باشید، از قرآن پیروى كنید، با قرآن خدا را بشناسید، و خویشتن را با قرآن اندرز دهید، و رأى و نظر خود را برابر قرآن متّهم كنید، و خواسته‏ هاى خود را با قرآن نادرست بشمارید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 158
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 899
بازدید ماه : 1228
بازدید کل : 22068
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 2